16 novembre 2020 · 662
Comparteix a les xarxes i guanya punts!! Uneix-te a la llista dels dimecres! Cada dimecres un nou missatge al WhatsApp amb notícies de productors, establiments i productes que tens més a prop teu! Si formes part de la llista participaràs en un sorteig mensual d'un val de 10 euros!

El moniato

El moniato és el tubercle per excel·lència de la tardor. Va ser importat d’Amèrica i actualment es cultiva a totes les regions d’Europa on el clima ho permet. Existeixen moltes varietats de moniato amb petites diferències pel que fa a la mida, el sabor i la textura, però sobretot es poden distingir pel color de la carn interior. El més popular és el de color taronja, però també en trobareu de més groguencs i morats i fins i tot de blanquinosos.



És ric en hidrats de carboni complexes i sucres, fibra i vitamines i minerals com el potassi. Un 70% del seu pes en cru és aigua i és antioxidant gràcies al contingut en vitamina E i vitamina C. Aporta vitamina A i carotenoides que donen el color ataronjat característic i protegeixen la salut de les mucoses, la pell, la vista i els cabells. Finalment, també conté àcid fòlic que intervé en la producció de glòbuls i prevé un tipus d’anèmia.

El moniato és molt versàtil a la cuina, ajuda a aportar dolç natural, és interessant pel sistema digestiu i força saciant. Trobareu moltes tècniques culinàries diferents per cuinar-lo, per exemple, al vapor que manté el seu contingut en aigua, o al forn, on es concentren els sucres i es potencia el seu sabor dolç. El més important serà coure’l suficient fins que sigui tou al tacte per tal que no sigui indigest. Una recomanació, és cuinar el moniato i deixar-lo refredar, s’obté midó resistent que és una fibra prebiòtica que millora la microbiota intestinal i alhora de consumir-lo es pot tornar a escalfar sense cap problema.

Si encara no sabeu com introduir-lo dins la vostra alimentació, proveu-lo cuit i aixafat, com a puré per acompanyar plats de proteïna animal, en cremes, per estofats de llegums, llescat i passat a la planxa per fer-lo com a torrades, farcit de verdures, quinoa o arròs, en forma de xips pels aperitius o entrants, en truita o fins i tot, en rebosteria per fer magdalenes o pastissos. No us perdeu aquest aliment de temporada tant nutritiu i gustós, que endolcirà els vostres plats.



Podeu escoltar la càpsula de nutrició del moniato al següent enllaç




Comparteix a les xarxes!
Oidà, guanya punts!! Uneix-te a la llista dels dimecres! Cada dimecres un nou missatge al WhatsApp amb notícies de productors, establiments i productes que tens més a prop teu! Si formes part de la llista participaràs en un sorteig mensual d'un val de 10 euros!
autor@
Laura Crosas Gonzalez
Dietista i Nutricionista

Sóc la Laura Crosas Gonzalez, Diplomada en Nutrició Humana i Dietètica per la Universitat de Barcelona amb extensió Universitària de Nutrició Esportiva. Titulada en Naturopatia per la IFP Sanitaria Roger de Llúria i especialitzada en patologies digestives, sobrepès i obesitat. Des de fa més de 10 anys treballo a l’Herboristeria i Dietètica Salus de la Garriga on actualment també passo consulta.
Amb el contingut del bloc, pretenc promoure una alimentació i hàbits saludables que millorin la qualitat de vida de les persones i compartir la meva passió i coneixement sobre la nutrició, la cuina i aquells aliments dels que ens proveeix la terra.

Articles sobre el mateix tema
Altres temàtiques
Destacats
Herbes de l'Alt Pirineu
Herbes de l'Alt Pirineu

Cultivem, recolecten, assequem i transformem plantes medicinals i aromàtiques de manera artesanal. Tenim una hectàrea de cultiu en ecològic a Araós (Pallars Sobirà) a 1000 metres d'al...

Formatge Ceretani Cheddar
Formatge Ceretani Cheddar

El Rebost del Pou Calent: Oferim productes a granel de proximitat o ecològics. Al Rebost hi pots trobar pasta, llegums secs i cuits, formatges, fruits secs, espècies, conserves, vins, galetes, g...