17 maig 2021·

La Hidratació

És habitual trobar l’aigua insípida o oblidar-se de beure, però la hidratació és molt important sobretot ara que començaran a augmentar les temperatures. Per aquest motiu, us proposo algunes estratègies més originals per refrescar-vos i convertir l’aigua en una beguda més saborosa.

Cal substituir les begudes alcohòliques i els refrescs comercials per altres begudes més interessants com l’aigua saboritzada o infusionada, l’aigua remineralitzant del coco, el te kombutxa fermentat interessant per millorar la microbiota intestinal, el te verd fred o amb glaçons o l’aigua amb gas. També podeu preparar batuts casolans amb llet o beguda vegetal i fruita de temporada o granissats de fruita natural sense sucre. Es pot utilitzar la Thermomix afegint trossos de fruita pelada i glaçons de gel en el got i tritura-ho tot, o bé, pelar la fruita, tallar-la a trossos, retirar els pinyols (si en contenen), introduir-la a una bossa per congelar i deixar-la al congelador uns 30 minuts per després tritura-la amb la batedora.

Finalment, podeu saboritzar l’aigua mineral macerant-la amb altres ingredients a una gerra o ampolla i deixar-la reposar com a mínim mitja hora. Com més estona es deixi, més sabor tindrà i solen aguantar en bon estat un parell de dies a la nevera.



Proveu combinacions de fruita amb pell de cítrics i alguna espècie: pell de mandarina amb gingebre i branca de canyella; romaní i nabius o poma; papaia, pinya i menta; fruits vermells i fulles d’estevia; sàlvia i taronja; alfàbrega o menta i maduixes; cogombre i llimona o api; cúrcuma i gingebre; o el mojito saludable: menta i llima. A l’hora de servir-les, afegiu gel picat per a més hidratació. Eviteu edulcorar-les i reinventeu-vos cada dia aprofitant les fruites, espècies i herbes aromàtiques que tingueu per casa. D’aquesta manera cada dia tindreu una beguda diferent, apetitosa i festiva.






Comparteix a les xarxes!
autor@
Laura Crosas Gonzalez
Dietista i Nutricionista

Sóc la Laura Crosas Gonzalez, Diplomada en Nutrició Humana i Dietètica per la Universitat de Barcelona amb extensió Universitària de Nutrició Esportiva. Titulada en Naturopatia per la IFP Sanitaria Roger de Llúria i especialitzada en patologies digestives, sobrepès i obesitat. Des de fa més de 10 anys treballo a l’Herboristeria i Dietètica Salus de la Garriga on actualment també passo consulta.
Amb el contingut del bloc, pretenc promoure una alimentació i hàbits saludables que millorin la qualitat de vida de les persones i compartir la meva passió i coneixement sobre la nutrició, la cuina i aquells aliments dels que ens proveeix la terra.

Articles sobre el mateix tema
Altres temàtiques
Destacats