07 gener 2022 · 1793
Comparteix a les xarxes i guanya punts!! Uneix-te a la llista dels dimecres! Cada dimecres un nou missatge al WhatsApp amb notícies de productors, establiments i productes que tens més a prop teu! Si formes part de la llista participaràs en un sorteig mensual d'un val de 10 euros!

POTENCIA ELS VEGETALS

All tendre
(manat)
La Garriga
All tendre (manat) La Garriga

Horta La Garriga: Productors de verdura i fruita i distribuïdors de alimentació en general



Cada vegada més, la gent es segueix cuidant per Nadal sense deixar de gaudir dels àpats tradicionals. Aperitius més sans, menús més equilibrats, menys alcohol i menys sucres als postres. Però si hi ha un grup d’aliments que segueixen quedant força exclòs durant aquestes dates, és el de les verdures i hortalisses. 
 
Tant si aquest any t’has fet propòsits com si no, recuperar els hàbits saludables o fer petits canvis pot suposar una millora significativa en la teva alimentació diària i també a la salut. Assegurar que un 50% dels plats, tant de dinar com de sopar sigui de verdures i hortalisses aportarà fibra, vitamines, minerals i antioxidants a la teva dieta.

mprescindible pel desenvolupament i el creixement dels nens, com a preventiu de certes patologies cardiovasculars, neurodegeneratives i trastorns digestius; per hidratar i combatre el restrenyiment. A més a més, són saciants gràcies al seu contingut en aigua i fibra i, per tant, regularan el trànsit intestinal, els nivells de colesterol i glucosa i les ganes de picar aliments ultraprocessats. De fet, la OMS recomana consumir mínim 600gr al dia de fruita i verdura, unes 5 racions en total i, a poder ser, 1 vegetal en cru i una fruita rica en vitamina C. Aprofiteu que és temporada de cítrics per amanir els plats amb suc de llimona o menjar taronges i mandarines fresques.
 
Si el consum de verdures et costa, o trobes difícil o laboriós preparar-les, prova de tenir opcions pràctiques a mà, com congelades o en conserva, o fulles netes i a punt per fer amanides. Tampoc és necessari menjar-les totes, és veritat que com més varietat millor, però l’important és que les mengis a gust i les gaudeixis. Prova de fer diferents presentacions: cremes, caldos o amanides. Afegides a plats de pasta, cereal o llegum. Emmascarada en preparacions casolanes de magdalenes salades, quiche, burritos o tacos mexicans,  o hamburgueses vegetals com la d’espinacs. També pots optar per patés vegetals per l’esmorzar, imitacions de xips al forn com bastonets de pastanaga, o gratinar-les o fer-ne broquetes. El més important és que no siguin avorrides i, si et cal, l’hi pots afegir espècies o herbes aromàtiques, o salses casolanes com vinagretes o pesto. 
 
No vulguis fer grans canvis en la teva alimentació si no estàs motivat, petits canvis que es tornin hàbits poden ser igual d’efectius. Prova d’anar augmentant poc a poc el consum de verdura i gaudeix del procés.  
 

Col de paperina
(unitat)
La Garriga
Col de paperina (unitat) La Garriga

Horta La Garriga: Productors de verdura i fruita i distribuïdors de alimentació en general



PORRO
PORRO

Can Tria Ecològic : Estem en una masia on fem producció ecològica de verdura, maduixots i pans en un forn de llenya..



Poma Fuji
Girona
Poma Fuji Girona

Horta La Garriga: Productors de verdura i fruita i distribuïdors de alimentació en general






Comparteix a les xarxes!
Oidà, guanya punts!! Uneix-te a la llista dels dimecres! Cada dimecres un nou missatge al WhatsApp amb notícies de productors, establiments i productes que tens més a prop teu! Si formes part de la llista participaràs en un sorteig mensual d'un val de 10 euros!
autor@
Laura Crosas Gonzalez
Dietista i Nutricionista

Sóc la Laura Crosas Gonzalez, Diplomada en Nutrició Humana i Dietètica per la Universitat de Barcelona amb extensió Universitària de Nutrició Esportiva. Titulada en Naturopatia per la IFP Sanitaria Roger de Llúria i especialitzada en patologies digestives, sobrepès i obesitat. Des de fa més de 10 anys treballo a l’Herboristeria i Dietètica Salus de la Garriga on actualment també passo consulta.
Amb el contingut del bloc, pretenc promoure una alimentació i hàbits saludables que millorin la qualitat de vida de les persones i compartir la meva passió i coneixement sobre la nutrició, la cuina i aquells aliments dels que ens proveeix la terra.

Articles sobre el mateix tema
Altres temàtiques
Destacats
Cervesa BdeGust eco
Cervesa BdeGust eco

El Rebost del Pou Calent: Oferim productes a granel de proximitat o ecològics. Al Rebost hi pots trobar pasta, llegums secs i cuits, formatges, fruits secs, espècies, conserves, vins, galetes, g...

Xai de ramat o d’engreix
Xai de ramat o d’engreix

Aniol SL: Xai Ecològic criat dins el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa, al terme d'Olot. Segells CCPAE i Fet al Parc. El nostre ramat d'ovella ripollesa té una de les millors p...