25 maig 2021·

PREPARA LA PELL PER A L'ESTIU

El dia s’allarga, fa més bon temps i hi ha més intensitat solar, es poden fer més activitats a l’aire lliure i cal preparar la pell per a aquestes exposicions solars més perllongades.

Per evitar taques, arrugues i erupcions, cal cuidar-se tant per dins com per fora. Per aconseguir-ho, assegureu-vos de tenir una higiene i cura de la pell correcta com una bona exfoliació. Si sortiu en hores on la intensitat dels rajos solars és major, heu d’usar un bon protector solar amb filtres minerals i factor alt. Si pel contrari sortireu ben d’hora pel matí o a última hora de la tarda, on la intensitat és menor, podeu no usar crema solar i aprofitar per sintetitzar vitamina D, molt important pel bon funcionament de l’organisme. Us recomano començar per exposicions graduals de no més de 10-15minuts al dia.


Si sortiu en hores on la intensitat dels rajos solars és major, heu d’usar un bon protector solar amb filtres minerals i factor alt


Aprofiteu per mantenir una alimentació de temporada i així assegurar els nutrients que el cos necessita a cada època de l’any. Ara abunden les fruites i hortalisses de color vermell, taronja i groc. Són aliments rics en antioxidants i betacarotens, com les maduixes, els nespres, la papaia, el mango, els gerds, els nabius, la pastanaga, la carbassa, el tomàquet o el pebrot.


Ara abunden les fruites i hortalisses de color vermell, taronja i groc


També és important seguir aportant fonts de vitamina C, un gran regenerador de la pell, la taronja, el kiwi, el pebrot o el bròquil en són alguns exemples.
Uns altres aliments que també seran uns bon aliats són els greixos saludables, com olis vegetals de primera premsada, els fruits secs i les llavors, l’alvocat, les olives amb pinyol o el peix blau petit. Pel que fa a la proteïna, consumiu ous de qualitat ecològics o camperols, del número 0 o 1, a la planxa, passats per aigua, remenats o amb truites.


aliments rics en antioxidants i betacarotens, com les maduixes, els nespres, la papaia, el mango, els gerds, els nabius, la pastanaga, la carbassa, el tomàquet o el pebrot.


Finalment, però no menys important, no us oblideu de mantenir una bona hidratació per evitar que la pell es ressequi i així aconseguir una pell equilibrada, hidratada i radiant.




Comparteix a les xarxes!
autor@
Laura Crosas Gonzalez
Dietista i Nutricionista

Sóc la Laura Crosas Gonzalez, Diplomada en Nutrició Humana i Dietètica per la Universitat de Barcelona amb extensió Universitària de Nutrició Esportiva. Titulada en Naturopatia per la IFP Sanitaria Roger de Llúria i especialitzada en patologies digestives, sobrepès i obesitat. Des de fa més de 10 anys treballo a l’Herboristeria i Dietètica Salus de la Garriga on actualment també passo consulta.
Amb el contingut del bloc, pretenc promoure una alimentació i hàbits saludables que millorin la qualitat de vida de les persones i compartir la meva passió i coneixement sobre la nutrició, la cuina i aquells aliments dels que ens proveeix la terra.

Articles sobre el mateix tema
Altres temàtiques
Destacats